Tarkista kaikki sivuillasi olevat tiedot

Tiedän. Tämä kuulostaa varmasti itsestään selvyydeltä mutta on silti yksi tärkeimmistä asioista.

 

Jos nettisivuillasi on väärää tai vanhentunutta tietoa, siitä voi aiheutua sinulle helposti vaikka seuraavanlaisia ikäviä tilanteita:

  • asiakas soittaa väärään numeroon
  • asiakas ajaa väärään osoitteeseen (esim. kuntaliitoksessa tapahtuneen osoitemuutoksen jälkeen)
  • asiakas löytää tuotteen, jota et enää myy
  • asiakas vaatii saada tuotteen netissä olevaan tarjoushintaan vaikka kampanja on päättynyt
  • et saa asiakkaan lähettämiä viestejä mutta asiakas ei välttämättä tiedä sitä

 

Tällaisia tilanteita voi aiheutua erittäin helposti. Siihen riittää vain yksi pieni kirjoitusvirhe tai unohdus. Seurauksena voi kuitenkin olla, että asiakas saa huonon kokemuksen etkä sinä saa edes tietää sitä.

Hyvässä tapauksessa joudut käyttämään paljon aikaa asian selvittelyyn ja huonossa tapauksessa saat lukea – monen muun ihmisen kanssa – asiasta somessa.

Yksikin kirjoitusvirhe voi aiheuttaa huonon asiakaskokemuksen ja et edes tiedä sitä. Klikkaa ja Twiittaa

 

Käytä siis heti tänään 10–15 minuuttia aikaa siihen, että tarkistat ettei nettisivuillasi tai Facebook-sivuillasi ole vääriä tai vanhentuneita puhelinnumeroita, osoitteita, tarjouksia tai mitään muita virheellisiä tietoja.

 

Teet ison palveluksen itsellesi ja asiakkaillesi!

Jos artikkelista oli sinulle hyötyä, jaa ihmeessä se muidenkin luettavaksi

Hannu Jaatinen